Bloglovin’ | Lust of last?

Ik volgde, op m’n telefoon, al tijden een stuk of tien blogs. Toen we een tablet kochten kwam ik er al snel achter dat, dat toch wel een stuk beter leest. Uiteraard het grotere formaat, maar ook de keuze tussen mobiele- en de PC-versie van een blog is een groot voordeel ten opzichte van het  lezen op mijn telefoon.

Langzaam groeide mijn ‘collectie’ blogs die ik volgde. Een klein irritatiepunt was toch wel om elke keer een blog te openen om er vervolgens achter te komen dat er geen nieuwe post geschreven is. Erg onoverzichtelijk en tijdrovend.

Onlangs besloot ik een Bloglovin’ account aan te maken. Een mooie uitkomst om al mijn gevolgde blogs op een rijtje te hebben. Voor diegene die de website nog niet kennen: Wat is Bloglovin’ nou eigenlijk? Bloglovin’ is een website waar je al je favoriete blogs kunt volgen. Je kan kiezen of je een mailtje krijgt als een van je favoriete blogs een nieuw artikel heeft of naar je zogenoemde ‘feed’ gaan om te kijken of je nog iets hebt gemist. Ook kan je voordat je besluit om een artikel helemaal te gaan lezen op Bloglovin’ al een goede indruk krijgen van het desbetreffende artikel. De titel staan er, de eerste paar zinnen, en eventueel ook een foto.

bloglovin

Lust of last?

Het lijkt heel leuk en handig.  En dat is het ook, maar voor mij is er ook een ‘maar’. Ik heb een aantal plus- en minpunten op een rij gezet.

+ Pareltjes op bloggebied die je ontdekt zijn makkelijk toe te voegen en raak je niet meer kwijt

+ Alles op een rijtje, lekker bij elkaar en in 1 klik duidelijk wie er een nieuwe post heeft geplaatst

– Het loopt met het toevoegen van blogs, in ieder geval bij mij, al flink uit de hand. Iedereen die iets interessants schrijft komt al gauw op m’n lijst.

– Ongelezen berichten maken mii onrustig. Een dagje overslaan en ik heb er weer 50. Ik heb dan ook het idee dat ik ze MOET lezen. Net zoals je op je werk na de vakantie zo druk bent met je inbox legen dat je al weer toe bent aan een nieuwe vakantie!Girl-thinking-with-laptop-250x250

En nu?
Als ik ervoor kan zorgen dat het geen moetje wordt en ik mijn limiet op 25 blogs kan houden, blijf ik een Bloglovin’ gebruikster. De meeste blogs publiceren minimaal één artikel per dag, als ik daar meer dan 3 artikelen per week oninteressant van vindt verdwijn je uit mijn lijst. (Ik ben meedogenloos haha)

Hebben jullie een Bloglovin’ account? Handig of voelt het als een overload?

(En als jullie me nu willen excuseren? Ik moet 91 nieuwe blogposts lezen!)

Een gedachte over “Bloglovin’ | Lust of last?

  1. Pingback: Follow my blog with Bloglovin’ | Joyest

Geef een reactie

