…and that’s who I am

Zorgen maken is zo’n beetje mijn expertise. Over de onbenulligste dingen kan ik dagen piekeren. Één van mijn karaktereigenschappen die ik graag zou willen veranderen. Ik ben erovertuigd dat het niet persé slecht hoeft te zijn. Het positieve ervan inzien is nog erg moeilijk, maar daar ga ik proberen te achterhalen. / Mijn man en ik zijn deze zomer 12 jaar samen, hoewel we ‘pas’ 28 en 29 zijn (Oei, de dertig komt eraan!) we zijn in augustus twee jaar getrouwd. Een prachtige dag, en ik ben nu de vrouw van mijn lieve man Mark.

 
Als ik mijzelf als beroerde huisvrouw omschrijf is dat nog zacht uitgedrukt: Wàt heb ik een ongelofelijke hekel aan alles wat schoonmaken en opruimen te maken heeft. Ik zal waarschijnlijk nooit echt netjes worden, ik heb me er al bij neergelegd, maar samen met mijn Man, proberen we hier de boel wel enigsinds aan kant te krijgen (en houden!) / Een gezin, of in iedergeval laten we het niet overdrijven, en met ééntje beginnen, is iets wat hoog (bovenaan!) mijn lijstje staat.

Gilmore Girls is dan wel één van mijn favorieten, maar ik houd echt ontzettend van TV-series.  Voor een nieuwe aflevering van Grey’s Anatomy, of een marathon Desperate Housewives kan je mij wakker maken (succes, ik slaap ontzettend vast!). Naast drama houd ik ook van crimeshows als Castle, The Mentalist, Crime Scene Investigation (alleen niet de Miami versie!). / Om van jezelf te zeggen dat je het niet makkelijk hebt, is heel moeilijk toegeven. Ik heb een dak boven mijn hoofd, een lieve man en leuke vrienden. ‘Wat heb ik te klagen’ denk ik dan. Ik probeer sterk te zijn, het positieve te bekijken (Ik ben werkzoekend, voor de 7e keer in mijn carrière van 8  jaar), maar het valt niet altijd mee.

I want to get away klinkt wat drastisch, ik heb het hier over reizen. Er zijn op de wereld nog zoveel plekken die ik graag wil zien. Maar ook plekken waar ik al geweest ben en ontzettend graag terug wil voor een tweede of derde keer. Ik ben geen die-hard reizer, die persé elk jaar met een rugzakje door Zuid-Amerika trekt, dat dan weer niet. / Ken je het boek ‘Is Everyone Hanging Out Without Me’ van Mindy Kaling (Oeh, The Office US, ook zo’n favoriet!), zo voel ik me dus ook soms. Alsof iedereen het altijd leuk heeft, bij voorkeur zonder mij. Je zou toch denken dat dat een puberdingetje is, maar zelfs op 28 jarige leeftijd kan je daar dus blijkbaar mee zitten. Ik heb het boek nog niet gelezen, dat is er één voor op mijn boekenlijst. Heeft iemand dit boek al gelezen? Is het een feest van herkennning?

En mijn belangrijkste doel: Gelukkig zijn. Niet gelukkig worden, maar gelukkig ZIJN.  Dat is een groot streven, maar een hele belangrijke!

Geef een reactie

